Generalmajor Reinhold Gothsche (1893-1945)

Discussions on the personalities of the Wehrmacht and of the organizations not covered in the other sections. Hosted by askropp and Frech.
Post Reply
Jan-Hendrik
Member
Posts: 8711
Joined: 11 Nov 2004, 13:53
Location: Hohnhorst / Deutschland

Generalmajor Reinhold Gothsche (1893-1945)

#1

Post by Jan-Hendrik » 24 Jan 2007, 23:31

Last command : Feldkommandant 591

on 22th April 45 sentenced to death and shot at Pressnitz/Böhmen ( because of "Wehrkraftzersetzung" ) .

Did anybody knows what had happened , or what had lead to this sentence ?

Jan-Hendrik

User avatar
Heimatschuss
Member
Posts: 2597
Joined: 22 May 2006, 23:50
Location: Deutschland

Re: GM Reinhold Gothsche

#2

Post by Heimatschuss » 07 Feb 2013, 23:48

Hello Jan-Hendrik,

I've found two interesting documents in the digital vaults of the Deutsches Historisches Museum relating to the death of Generalmajor Gothsche.

http://www.dhm.de/datenbank/img.php?img ... 6&format=1
Gothsche 1.jpg
Transcript:
- page 1 -

Deutsches evangelisches Pfarramt . . . . . . Weipert, 22.9.[19]45
Weipert, Sudetenland

Sehr verehrte Frau Oberst!

Die schwierigen Grenz- und Postverhältnisse haben mich
bisher gehindert, Ihnen zu schreiben. Ich habe zwar von
Ihrem Herrn Sohn, dem ich in seiner letzten Stunde
seelsorgerisch beistehen durfte, diesen Auftrag nicht er-
halten - den bekam vielmehr sein treuer Bursche,
der ihn hoffentlich auch schon ausführen konnte.
Aber ich hatte von Anfang vor, Ihnen zu schreiben,
wollte das aber natürlich nicht auf einer Postkarte od[er]
in offenem Brief tun.
Ich wurde am 22.4. gegen Abend nach Preßnitz ge[???]
um Ihren Herrn Sohn und Major Eisebitt, die wegen "Defaitismus" [vor]
dem Feind zum Tode verurteilt waren, letzten seelsorgerl.[ichen] Beist[and]
zu leisten. Unterwegs verunglückte das Militärauto, ich kam
aber mit einer Prellung des Brustkorbs davon. Die beiden Her[ren]
wurden mir von allen Soldaten, die ich sprechen konnte, al[s]
allgemein beliebte Vorgesetzte u.[nd] tapfere Offiziere geschildert, das
furchtbare Urteil rief allgemeines Entsetzen hervor. Der Oberfeld-
richter - der inzwischen ja von seinen Soldaten [gerichtet?] wurde -

- page 2 -

mir einen recht unangenehmen Eindruck machte gewährte
mir je 5 Minuten (!!!) Zeit, die beiden Herren für den Tod
vorzubereiten. Diese Minuten werden mir unvergeßlich sein.
Ihr Herr Sohn war seelisch sehr angegriffen, aber doch tapfer
und gottergeben. Er gab mir einen kurzen Einblick in sein
religiöses Leben und wir haben zusammen gebetet u.[nd] ich habe
ihn zu seinem letzten Gang eingesegnet. Zur Feier des h[ei]l.[igen] Abendmahls
war leider in den 5 Minuten keine Zeit. Ich versicherte ihm
ausdrücklich, das ich mit 90% des deutschen Volkes seinen Tod
als Mord betrachte u.[nd] daß dieser Tod auch ein Tod für unser
armes Vaterland sei. Seinem Wunsche, für sein Grab Sorge zu
tragen, habe ich gern entsprochen u.[nd] arme evangel.[ische] Frauen in
Preßnitz haben das Grab herrichten lassen u.[nd] immer wieder mit
Blumen geschmückt. Vor der Exekution, die in einem Steinbruch
bei Preßnitz bei hereinbrechender Dunkelheit erfolgte, durfte ich
noch einige kurze Schrift- und Gebetworte sprechen. Die beiden
Herren starben mit vorbildlicher Tapferkeit u.[nd] waren sofort tot.
Mein Antrag, ihnen ein kirchliches Begräbnis zu halten, wurde
als undiskutierbar abgelehnt, die Leichen am nächsten Morgen
in der Nähe der Fiedhofsmauer in einem Doppelgrab beerdigt. Ich
hielt den beiden Ermordeten aber einige Wochen später unter
großer Beteiligung eine würdige Gedenkfeier u.[nd] segnete nachträgl.[ich]
das Grab ein. Die Bevölkerung war erschüttert u.[nd] manche Träne
floß für die beiden tapferen Soldaten. Ich kann mir denken, wie
tief Sie der Tod Ihres Herrn Sohnes bewegt hat, seien Sie aber über-
zeugt, das er als rechter Offizier u.[nd] als evangel.[ischer] Christ doch auch den
Opfertod für sein Volk gestorben ist. In aufrichtiger Anteilnahme grüßt
Sie Ihr sehr ergebener Pfarrer Drechsler.


http://www.dhm.de/datenbank/img.php?img ... 8&format=1
Gothsche 2.jpg
Transcript:
- page 1 -

Der Präsident
des Landgerichtes Innsbruck
Gz. Jv 762 - 32/89

Herrn
F. Gothsche
Zweigstraße 19
D-8038 Gröbenzell

Betrifft: Verfahren 12 Vr 1306/53 des
Landgerichtes Innsbruck

Sehr geehrter Herr Gothsche!

Unter Bezugnahme auf Ihr Schreiben vom [?????] 1989 freue
ich mich, Ihnen zu bestätigen, daß im Archiv des Landgerichtes
Innsbruck der Strafakt 12 Vr 1306/53 aufgefunden werden konnte.
Gegenstand des Verfahrens gegen den ehemaligen Oberfeldrichter
Dr. Karl Eglseer wegen Verbrechens der Denunuziation nach
§ 7 Abs. 1 und 3 des Kriegsverbrechergesetzes war eine am
18.4.1945 vom Genannten erstattete Anzeige gegen Ihren Vater,
Generalmajor Gothsche, und andere Offiziere wegen defaitistischer
Äußerungen, welche zur Verhängung eines Todesurteils durch ein
Stand- oder Kriegsgericht führten.

Im Hinblick auf das von Ihnen nachgewiesene familien-
geschichtliche Interesse bestehen meinerseits gegen eine
Einsichtnahme in diesen Strafakt keine Bedenken; hinsichtlich
der von Ihnen begehrten Übersendung von Kopien des Akten-
materials darf ich jedoch darauf hinweisen, daß dieser Akt
einen Umfang von über 1000 Seiten aufweist, wobei sich das

- page 2 -

Aktenmaterial teilweise in einem schlechten Zustand befindet.
[.... parts of low importance omitted ....]

Hochachtungsvoll

Innsbruck, am 30. Jänner 1989

Dr. Gerhard Haslwanter


Otherwise little seems to have been published about this case but some further details can be gleaned from the memoirs of Guderian (1951, p.315) and Westphal (1975, p.337). According to them Generalmajor Gothsche (and other officers) made remarks that the war was lost or could no longer be won (accounts vary a bit). For these remarks Gothsche and others were promptly reported for defeatism to General von Obstfelder, CO of 7. Armee on Apr 18th, 1945. The denunciation came from the military judge of KoRück 7. Armee, Oberkriegsgerichtsrat Dr. iur. Karl Eglseer. von Obstfelder summoned a court martial that passed the death sentence on General Gothsche and (as it appears) Major Eisebitt. This verdict was okayed by von Obstfelder. On the other side Obstfelder's chief of staff, Generalmajor von Gersdorff tried to stop the whole thing. He alarmed General Westphal, chief of staff of Heeresgruppe West and asked him to rally Keitel so the verdict could be overturned. Keitel really agreed to do so but when he contacted von Obstfelder the execution already had taken place.

Together with Gothsche the firing squad executed Major Dr. Herbert Eisebitt, as it seems for the same offence.
His entry at http://www.volksbund.de:
Nachname: Dr. Eisebitt
Vorname: Herbert
Dienstgrad: Major
Geburtsdatum: 17.11.1897
Geburtsort: Breslau
Todes-/Vermisstendatum: 22.04.1945
Todes-/Vermisstenort: Pressnitz/CSR

Dr. Herbert Eisebitt ruht auf der Kriegsgräberstätte in Brno.
Endgrablage: Block 79A Reihe 3 Grab 183
The actual driving force in the prosecution of Gothsche appears to have been Oberkriegsgerichtsrat (aka Oberkriegsrichter) Dr. Karl Eglseer from Austria. Eglseer was a member of the NSDAP already since 1934. After 1938 he became a member of the 'Akademie für Deutsches Recht'. Basic biographical details on him including his professional career in Austrian jurisdiction can be found in Schubert (1990, p.61) and Hanke (1999, p.111). The information in Drechsler's letter that Eglseer was killed by german soldiers at the end of the war must be wrong as he stood trial in Innsbruck, Austria in 1953 for the Gothsche case.

Eglseer was also deeply involved in the infamous flying courts martial of Major Erwin Helm (Auffangstab Helm) that operated in the hinterland of 7. Armee in spring 1945. During a 1952 trial in Würzburg against some leading members of such courts martial Eglseer admitted to having approved numerous executions committed by Helm's men. According to the Würzburg court these trials often showed grave errors even in the most basic procedures for courts martial (Rüter-Ehlermann et al., 1973, p.226).

References (incl. some quotations):

Guderian, Heinz
Erinnerungen eines Soldaten
Verlag Welsermühl; Wels; 1951
[.....] Zielberg wurde im Februar 1945 1945 erschossen. auch der zweite Schwiegersohn meines unglücklichen Vorgesetzten, der herzensgute General Gothsche, erlitt das gleiche Schicksal, allerdings aus einem anderen Grunde: er hatte geäußert, daß dieser Krieg wohl nicht mehr gewonnen werden könne.
Hanke, Othmar (Ed.)
Oberlandesgericht Linz. 1849 - 1999
Ein Beitrag zu seiner Geschichte
Kommissionsverlag der Österreichischen Verlagsgesellschaft C & E Dworak; Vienna; 1999
http://tinyurl.com/a9qzj2n

Rüter-Ehlermann, Adelheid L.; Sagel-Grande, Irene; Rüter, Christiaan F. (Eds)
Justiz und NS-Verbrechen. Sammlung deutscher Strafurteile wegen nationalsozialistischer Tötungsverbrechen 1945 - 1999.
Vol.10: Die vom 06.07.1952 bis zum 17.06.1953 ergangenen Strafurteile
Amsterdam University Press; Amsterdam; 1973

Schubert, Werner (Ed.)
Akademie für Deutsches Recht 1933 - 1945. Protokolle der Ausschüsse.
Vol. 3: Ausschuß für Personen-, Vereins- und Schuldrecht 1934 - 1936
Verlag W. de Gruyter; Berlin; 1990
http://tinyurl.com/b5ceeul

Westphal, Siegfried
Erinnerungen.
v. Hase & Koehler Verlag; Mainz; 1975
Am 22. April meldete mir der Generalstabschef der 7. Armee, Generalmajor Freiherr von Gersdorff, der Kommandant des Rückwärtigen Armeegebiets seiner Armee, Generalmajor Gothsche sei angezeigt worden, weil er geäußert hatte, der Krieg sei verloren. Der Oberbefehlshaber, General der Infanterie von Obstfelder, habe Gothsche vor ein Kriegsgericht stellen lassen, das ihn zum Tode verurteilt habe. Obstfelder als Gerichtsherr habe das Todesurteil bestätigt. Ich möchte Feldmarschall Keitel zugunsten von Gothsche einschalten. Ich sprach sofort mit dem Chef OKW, der auch gewillt war, zu helfen und auf Obstfelder einzuwirken. Leider kam seine Intervention zu spät, Gothsche war bereits erschosssen worden. Die Handlungsweise des Oberbefehlshabers habe ich nie verstehen können. - Der hochangesehene General der Infanterie von Tschischwitz, im 100000-Mann-Heer, zuletzt Oberbefehlshaber der Gruppe I, hatte nun seinen zweiten Schwiegersohn durch Hinrichtung verloren. Der andere, Generalleutnant Heisterman von Ziehlberg wurde Anfang 1945 auf Befehl Hitlers füsiliert, weil sein am Attentat am 20. Juli beteiligter Generalstabsoffizier zu den Russen überlaufen konnte.
Best regards
Torsten


Rossano
Member
Posts: 5604
Joined: 26 May 2007, 00:56
Location: Italy

Re: GM Reinhold Gothsche

#3

Post by Rossano » 08 Feb 2013, 10:59

Hello Gentlemen
All very interesting. Is it known when Gothsche was dismissed and arrested ? Maybe on 18.4, or before ?
Finally which mil. position/role had Eisebitt in 4.45 before his arrest ?
Thanks + Regards, Rossano

User avatar
Heimatschuss
Member
Posts: 2597
Joined: 22 May 2006, 23:50
Location: Deutschland

Re: GM Reinhold Gothsche

#4

Post by Heimatschuss » 08 Feb 2013, 13:43

Hello Rossano,

April 18th, 1945 must be the earliest possible date for Gothsche's dismissal/arrest since Eglseer made his denunciation on that day. But I couldn't find any precise date in online resources. For the moment it must remain in the time span April 18th, 1945 - April 22nd, 1945. Perhaps there's something in the files of the 1952 trial at Landgericht Berlin that rehabilitated General Gothsche or in the 1953 trial at Landesgericht Innsbruck for Eglseer but if so it appears never to have been published.

Gothsche was succeeded as Korück AOK 7 by Generalmajor August Wellm (Stadtmüller, 1982, p.517). [Stadtmüller misspells him as 'August Welm'.] There's no date in Stadtmüller when Wellm took over the office. It was Wellm who finally sacked the notorious Major Helm after he'd been informed by a doctor that Helm was suffering from a severe head injury received earlier at the Russian front and was obviously psychotic.

From the entries at Lexikon der Wehrmacht it appears to be unclear if in spring 1945 Korück AOK 7 carried the alternative designation Korück 534 or Korück 570. Going by this site http://www.87thinfantrydivision.com/His ... 00019.html the alternative name was Korück 534 when General Wellm surrendered to US forces at Carlsfeld (Saxony) on May 9th, 1945. (I know, that opens up another can of worms with the command of Generalmajor Fritz Kistner :( )

Another tidbit on Reinhold Gothsche: From various letter envelopes at Deutsches Historisches Museum I've learned that his father must have been Oberst Hugo Gothsche, director of the Royal Prussian Rifle Factory in Erfurt during WWI.

That Major Eisebitt also belonged to Korück AOK7 is the most logical conclusion but there's almost nothing on him
in the internet. The only other things available were that he was a Dr. rer.pol. and director of the branch office of Deutsche Bank in Breslau. Around 1943 Eisebitt was an adjutant to General Alexander von Falkenhausen in Brussels (Falkenhausen & Gerard, 1974, p.227).

References:

von Falkenhausen, Alexander; Gérard, Jo
Mémoires d'outre-guerre. Extraits. Comment j'ai gouverné la Belgique de 1940 à 1944
Ed. Arts et Voyages, Lucien de Meyer, 1974
Deux ans plus tard, j'appris que mon second adjudant à Bruxelles, le major Eisebitt, un excellent homme,
directeur de la banque d'Etat à Breslau, avait été fusillé pour avoir douté de la victoire.
Stadtmüller, Alois
Maingebiet und Spessart im Zweiten Weltkrieg.
Überblick, Luftkrieg, Eroberungen
Veröffentlichungen des Geschichts- und Kunstvereins Aschaffenburg e.V., Vol.19; Aschaffenburg; 1982

Best regards
Torsten

Rossano
Member
Posts: 5604
Joined: 26 May 2007, 00:56
Location: Italy

Re: GM Reinhold Gothsche

#5

Post by Rossano » 08 Feb 2013, 15:56

Hello Torsten, very interesting, well done.
As to Wellm he was Kdr. 36. VGD until 3.45 (Keilig gives him no further assignement afterwards). If he later really was Korück 534 this would contradict (as You pointed out) Kistner´s mil. career (4-5.45 as Korück. 534), so ???
Another still open question is that Tessin states that Korück 534 was attached to AOK 7 whilst Keilig (in the Korücks list) to 1.Fllsch.AOK). If so maybe Kistner for 1. Fs.AOK and Wellm for AOK 7 ? Only documents would clear that.
As to Eisebitt (I have him 1940 in the staff of XIX. AK mot., maybe as ordonn. officer)
Finally when Gotsche was arrested he was FK 591, so maybe Eisebitt, if he stayed with him, was in his command (FK 591)
Regards, Rossano

User avatar
Heimatschuss
Member
Posts: 2597
Joined: 22 May 2006, 23:50
Location: Deutschland

Re: GM Reinhold Gothsche

#6

Post by Heimatschuss » 24 May 2015, 23:11

Good evening,
Rossano wrote: As to Wellm he was Kdr. 36. VGD until 3.45 (Keilig gives him no further assignement afterwards). If he later really was Korück 534 this would contradict (as You pointed out) Kistner´s mil. career (4-5.45 as Korück. 534), so ???
Another still open question is that Tessin states that Korück 534 was attached to AOK 7 whilst Keilig (in the Korücks list) to 1.Fllsch.AOK). If so maybe Kistner for 1. Fs.AOK and Wellm for AOK 7 ? Only documents would clear that.
I've found the following document description in the file administration of the Bundesarchiv:
KoRueck 534.JPG
Source: http://www.argus.bstu.bundesarchiv.de/R ... 7d314eddec (then click the printer symbol)

This shows that by March 1945 Korück 534 was clearly in the sector of AOK 7 while 1. Fallschirm-Armee was several hundred kilometers further north at the Lower Rhine. Subsequently Fallschirm-AOK 1 was pushed back further north and by mid-April 1945 (when Kistner left his command in Rotterdam) they were in the region of Groningen and Emden. AOK 7 on the other hand was driven eastward, up the river Main and finished the war near the corner point of Franconia - Saxony - NW Sudetenland.

My theory at the moment is that Wellm became acting commander of Korück 534 after the arrest of Gothsche and that Kistner was earmarked to take over as regular commander. [But how can this be if Gothsche was denounced on April 18th and Kistner got his assignment already on April 13th? Or was Kistner's assigment changed after he'd left Rotterdam?] Perhaps he never got there due to the chaotic situation. Don't forget that the Netherlands were almost cut off from the Reich by then already and inside the Reich the military situation was changing rapidly from day to day as well. It's almost a miracle Kistner managed to get somewhere near AOK 7 at all. He was wounded on May 10th, 1945 in an unknown location and died 9 days later in Oberwiesenthal (Saxony). In view of the conditions in Germany back then I'm sure Kistner wasn't transported any further than the bare minimum after becoming a casualty. This means he already must have been somewhere in the area of AOK 7 when getting wounded. Oberwiesenthal is just 15 km (as the crow flies) from Carlsfeld (Saxony) where Wellm and several other German generals went into US captivity.

Best regards
Torsten

Rossano
Member
Posts: 5604
Joined: 26 May 2007, 00:56
Location: Italy

Re: GM Reinhold Gothsche

#7

Post by Rossano » 25 May 2015, 11:49

Hello Torsten
in April 45 Gothsche was FK 591 whilst Kistner was Korück 534 (from 13.04.45) after John
Rgds., Rossano

iggy88
Member
Posts: 905
Joined: 15 Oct 2014, 19:27
Location: Cleveland, Ohio

Re: GM Reinhold Gothsche

#8

Post by iggy88 » 07 Feb 2018, 05:35

Per HPA, Gothsche (im OKH/Ch H Rüst. u. B d E/(Ag K(M))) was named Chef der Abteilung Kraftfahrwesen (In 12), OKH mit Wirkung vom 10 Sep 1942.

pegasys
New member
Posts: 1
Joined: 11 Jul 2020, 10:09
Location: BW

Re: GM Reinhold Gothsche

#9

Post by pegasys » 11 Jul 2020, 10:22

Ich bin ebenfalls in der Lage etwas Licht in das Dunkel zu bringen, da die Nichte von GM Gothsche einen Brief besitzt,
in welchem der persönliche Adjutant von GM Gothsche einige Jahre nach dem Krieg an die Mutter des GMs die genauen Umstände
der letzten Tage schildert. Ebenfalls wurde vom damaligen Adjutanten, ein durch Blut bei der Erschießung verunreinigtes silbernes Zigarettenetui
übersandt.


Frage an Jan-Henrick

Da du bereits bei Feldgrau ebenfalls nach infos zu GM Gothsche gefragt hast, würden mich die Hintergründe interessieren.
evtl Verwandschaft ?

hero.
Member
Posts: 163
Joined: 18 Jul 2009, 01:07
Location: Germany

Re: GM Reinhold Gothsche

#10

Post by hero. » 06 Jul 2023, 02:56

Hello !

First remark :
Excellent research by Torsten / Heimatschuss ! (Where is he ?)

@pegasys :
It would be interesting to get at least a short summary of those events, if you have first hand information.
That would be a great addition to this thread (and of historic importance as well.)
-------------------
What was the path of Generalmajor Gothsche from FK 520 (Antwerpen) to:
=> Kommandant Korück AOK 7, respectively Korück 534 ?

The remnants of the HQ FK 520 and its subordinate units were gathered at Tilburg on 5.9.44 and
first subordinated to W.Befh. Niederlande.
On 9.9.1944, Gm. Gothsche and his staff was subordinated to Fs.AOK 1 and officially designated as:
Gen. z.b.V. beim Fallschirm AOK. [RL33-114]

This HQ FK 520 / Gen. z.b.V. Fs. AOK 1 temporarily acted as a kind of Korück of Fs.AOK 1.
On the 9.10.44, this Stab was dissolved and first sent to Hösel, later to Unkelbach, where it would
be merged with OFK 570 to become Korück AOK 7.

>> 10.10.44 Nach Verbindungs-Aufnahme mit dem Auffang-Stab in Köln-Wahn (Major Eisebitt) werden
die Restteile der F.K. 520 u. O.K. I/720 bis zur Feststellung ihrer neuen Verwendung nach Hösel,
Reg.[ierungs] Bez.[irk] Düsseldorf verlegt. [RL33-114] <<
>> 15.10.44 Verlegung nach Unkelbach bei Remagen zur Übernahme des Korück A.O.K. 7 zusammen
mit O.F.K. 570, Gent. << [RL33-114]

From then on, Gm. Gothsche became Kommandant Korück AOK 7 and he held this command until the fatal
events in April 1945, described above.

-------------------
Some info regarding the questions on officers by Rossano :
Gm. Wellm :
Wellm was the immediate successor to Gm. Gothsche as Kommandant of Korueck 534 (=Korueck AOK 7).
He stayed in this command as Koreck 534 until the end of the war :
http://87thinfantrydivision.com/tom-sta ... may-6-1945

>> Early on the morning of May 9, the escalating parade of surrendering German units continued,
including a number of general officers and their staffs. Among these were
- General der Artillerie (General) Herbert Osterkamp, CG, 12th Military District and his staff;
- Generalmajor Oscar Doepping, CG of Chemnitz and the Gross Chemnitz Division;
- Generalmajor (Maj. Gen.) August Wellm, CG, Koruck 534,
- General der Flieger (Aviators) Erich Petersen, who was reported to be the CG, 90th Corps; and
- Generalleutnant Baron (Freiherr) Siegmund von Schacky auf Schoenfeld, CG 413th Infantry Division. <<

Gm. Kistner :
He was at least until 29.4.45 at the Führerreserve at Traunstein. Then he was "transferred" to
AOK 7 (without any specific task, see attached scan).
Whether he ever arrived there is unclear, but I think it is very unlikely, that he ever became :
Kommandant Korück AOK 7 / Korück 534.

Major Eisebitt :
Major Eisebitt was Chef des Stabes OFK 570 (Gent) [see attached, RH 19-IX/6]. He is mentioned as
the leader of the (Reststab) OFK Gent and led a major "stragglers collecting point" at Köln-Wahn.

>> 14. September 1944: Stab Oberfeldkommandantur Gent.
Stab Oberfeldkommandantur Gent [=OFK 570] (Führer Major Eisenbitt [!= Eisebitt] ) wird mit
Einrichtung eines Auffang- und Auffrischungslager der H.Gr.B beauftragt.
[Einzelheiten siehe F.S. H.Gr.B, Ia Nr.5857/44 geh. v. 14.9.44; RH 19-IX/89 F0427] <<

This Stab at Köln-Wahn was then responsible for the formation of Korück AOK 7.
--------------

I think it is very likely, that Major Eisebitt, was the Chef des Stabes of the Korück AOK 7 (or Ia).
However, this is currently just an assumption, as there is almost nothing known on this HQ between
October 1944 and April 1945.
=> So any additional info would be welcome :thumbsup: !

Best regards,

hero(dot)
Attachments
Formation_Korueck_AOK_7_Maj_Eisebitt_2.jpg
PERS_6_1462_0191_29_April_1944_b.jpg

User avatar
kstdk
Member
Posts: 5446
Joined: 10 Jan 2004, 17:59
Location: Denmark
Contact:

Re: GM Reinhold Gothsche

#11

Post by kstdk » 06 Jul 2023, 11:18

Hello

Reinhold Gothsche, from BAMA PERS 6/1951 and PERS 6/299734 maybe of use :-)

Regards
Kurt
kstdk
Attachments
Reinhold Gothsche.01.jpg
Reinhold Gothsche.00.jpg

harmel
Member
Posts: 3626
Joined: 30 Jan 2005, 21:18
Location: leicestershire UK

Re: Generalmajor Reinhold Gothsche (1893-1945)

#12

Post by harmel » 06 Jul 2023, 13:00

Nice update Hero and Kurt!
Harmel

graveland
Member
Posts: 13573
Joined: 20 Aug 2008, 16:07

Re: Generalmajor Reinhold Gothsche (1893-1945)

#13

Post by graveland » 06 Jul 2023, 13:43

Thank you, Kurt.

Rossano
Member
Posts: 5604
Joined: 26 May 2007, 00:56
Location: Italy

Re: Generalmajor Reinhold Gothsche (1893-1945)

#14

Post by Rossano » 07 Jul 2023, 16:44

Hello Hero, I have 2 questions
1) I saw the link and Your notes above, but Wellm is registered as Korück 534 neither in his Karteikarte and nor in the Karte of Korück 534
2) In Korück 534 there is a gap between 25.2.45 and 10.3.45, was the Kdt. unbesetzt/vacant or who ?
Thanks+rgds., Rossano

Post Reply

Return to “The Dieter Zinke Axis Biographical Research Section”