Looking for Hitler speech

Discussions on the propaganda, architecture and culture in the Third Reich.
Post Reply
User avatar
ostland
Member
Posts: 148
Joined: 21 Jun 2017, 22:01
Location: Salzburg

Looking for Hitler speech

#1

Post by ostland » 10 Nov 2018, 05:11

I’m looking for an audio clip or at least the full text of the following Hitler quote:

Wenn manche sagen: »Sie sind ein Phantast!«, dann kann ich ihm nur antworten: »Sie Idiot!« Wenn ich nie in meinem Leben ein Phantast gewesen wäre, wo wären sie, und wo wären wir heute alle? Ich habe immer an die deutsche Zukunft geglaubt. Sie haben damals gesagt: »Sie sind ein Phantast!« Ich habe immer an die Auferstehung des Deutschen Reiches geglaubt, sie sagten immer: »Sie sind ein Narr!« Ich habe immer geglaubt an die Wiederaufrichtung einer deutschen Macht, sie sagten immer, ich sei wahnsinnig. Ich habe geglaubt an die Beseitigung unserer Wirtschaftsnot, sie sagten, das sei eine Utopie. Wer hat nun recht gehabt, der Phantast oder sie? Ich habe recht gehabt und ich werde auch für die Zukunft Recht behalten!
"Merken Sie sich eins; bei uns zu Haus' sind nur die Mannschaften Ostmärker. Die Herren Offiziere sind Österreicher! Servus Doktorchen!"

GregSingh
Member
Posts: 3880
Joined: 21 Jun 2012, 02:11
Location: Melbourne, Australia

Re: Looking for Hitler speech

#2

Post by GregSingh » 10 Nov 2018, 08:40

It's from 20 May 1937 speech to workers who were building community hall in Berchtesgaden. That economic speech lasted for more than 2 hours.
There is a 20min audio clip on YouTube, but it seems that quote is not there..


User avatar
ostland
Member
Posts: 148
Joined: 21 Jun 2017, 22:01
Location: Salzburg

Re: Looking for Hitler speech

#3

Post by ostland » 10 Nov 2018, 13:05

Hi Greg,

Thanks, there are some varying dates for the speech scattered across the Net. The funny thing is that an actual audio clip of this specific passage was used in some right-wing “the Führer was a great guy”-kinda video on YouTube. So I figured it to be available somewhere.
"Merken Sie sich eins; bei uns zu Haus' sind nur die Mannschaften Ostmärker. Die Herren Offiziere sind Österreicher! Servus Doktorchen!"

GregSingh
Member
Posts: 3880
Joined: 21 Jun 2012, 02:11
Location: Melbourne, Australia

Re: Looking for Hitler speech

#4

Post by GregSingh » 11 Nov 2018, 06:20

According to Domarus it was a "secret speech", not reprinted in the press. Even VB only commented on it. Apparently full text is available at Bundesarchiv F 3/EW 67 39767 427.

Post Reply

Return to “Propaganda, Culture & Architecture”